DIGITARPEIDEN TUNNISTAMINEN

Kolme keskeistä tekijää

Digimurroksen taustalla on kolme keskeistä tekijää, jotka vaikuttavat jokaiseen organisaatioon. Niiden merkityksen ymmärtäminen on hyvä digitarpeiden tunnistamisen lähtökohta.

  • Kaikessa on palvelua: Kaikessa, mitä teemme tai tuotamme, on palveluosuus.
  • Loistava asiakaskokemus on uusi normaali: Jokainen asiakas odottaa erinomaista kokemusta asioidessaan kanssamme.
  • Olemme keskellä teknologiamurrosta: Kaikessa on IT:tä.

Tavoitteletko evoluutiota vai disruptiota?

Digimatkalle voi lähteä monella tavalla. Usein sen ensimmäinen vaihe on tunnistaa, missä digimatkan vaiheessa olet. Haluatko tehostaa toimintaa digitalisoimalla nykyisiä palveluita tai palvelukanavia vai pyritkö luomaan uutta asiakasarvoa uusilla digipalveluilla? Vai tavoitteletko disruptiota, millä haastat perinteisiä toimintatapoja? Kun asetat tavoitteesi korkeammalle, saavutat enemmän.

Miten ennakoit tulevaa?

Ymmärrätkö, mitä on tapahtumassa ja osaatko ennakoida sen vaikutusta omaan toimintaasi? Miten bisnesmallisi ja arvontuottologiikkasi pitäisi muuttua? Meneillään oleva murros mahdollistaa kasvun ja uusia liiketoimintoja, mikäli vastaat näihin kysymyksiin oikein. Se edellyttää sinulta kykyä ymmärtää asiakkaan elinkaarta ja tuottaa palveluita, millä juuri sinä autat asiakastasi työskentelemään tehokkaammin tai saavuttamaan enemmän.

Etenetkö pienin harppauksin vai teetkö digiloikan?

Kun olet tunnistanut tavoitteesi, millä vauhdilla etenet? Lähdetkö liikkeelle toteuttamalla paljon pieniä nyky-ympäristön tehostamiseen tähtääviä toimia? Vai kasvatatko kyvykkyyksiäsi, jotta voit ottaa pitemmän digiharppauksen saman tien?

Tarvitset hybridiosaamista ja hybridikumppanin

Uusien palveluiden innovoinnin ytimessä on asiakkaan odotusten ja tarpeiden ymmärrys sekä niiden yhdistäminen omiin kyvykkyyksiin uudella tavalla.

Digitarpeiden ymmärtäminen edellyttää hybridiosaamista, missä yhdistyvät mm.  asiakkaan elinkaaren ymmärtäminen, digitiekartan laatiminen sekä palveluinnovointi- ja muotoilukyvykkyys. Erityisesti digimatkan alussa ulkopuolinen näkemys auttaa tunnistamaan oikean etenemistavan ja kokemus vauhdittaa matkantekoa

Autamme sinua tunnistamaan digitarpeesi, kehittämään kyvykkyyksiäsi ja etenemään digimatkallasi - sparraa asiantuntijan kanssa